Jak ustalić bezpieczne hasło? Być jak Ignacy ponownie na matematyce
- Szczegóły
Ostatnie lekcji matematyki w styczniu w klasie 8b upłynęły na kodowaniu, szyfrowaniu i zabawie. W ramach programu „Być jak Ignacy” po raz kolejny zajęliśmy się bezpieczeństwem w sieci. Na lekcji po raz kolejny przypomnieliśmy sobie zasady tworzenia bezpiecznych haseł dostępu, którymi logujemy się do różnych platform. Uczniowi zapoznali się ze stroną internetową, na której każdy z nas może sprawdzić moc swojego hasła, zweryfikować, czy jest ono wystarczająco bezpieczne.
Zaproszenie na finał WOŚP i BIEG POLICZ SIĘ Z CUKRZYCĄ
- Szczegóły
Zapraszamy do wysłuchania wywiadu Radia Bogoria z Panią Dyrektor Agnieszką Rutecką, w którym szczegółowo omówione zostały najbliższe wydarzenia organizowane przez Społeczność Szkoły Podstawowej Nr 6. Zapraszamy wszystkich sympatyków naszej szkoły do odwiedzenia szóstki w piątek od godziny 14.00 oraz zapraszamy do udziału w Biegu w niedzielę na Stawach Walczewskiego.
Kryptologia, szyfry i matematyka
- Szczegóły
W piątek 13 stycznia po raz kolejny uczniowie naszej szósteczki pokazali, iż nauka tutaj nie musi być nudna! Program edukacyjny ‘’Być jak Ignacy’’ pozwolił nam w interesujący sposób poszerzyć swoją wiedzę na nie tak oczywisty temat, jakim jest szyfrowanie.
Klasa 8b pod opieką pani od matematyki, zgłębiła tajniki o kodach i szyfrach. Grupa uczniów oraz uczennic przygotowała dla swoich kolegów z klasy Escape Room! Musieli oni wydostać się z zamkniętej sali w ciągu 45 minut.
Gra Twoimi danymi
- Szczegóły
Coraz chętniej młodzi ludzie sięgają po gry. Gry planszowe, karciane…, ale również gry komputerowe. Powoli mijają czasy, gdy gry komputerowe były uważane za źródło wszelkiego zła. Współczesne gry edukują, zachwycają, rozwijają kreatywność i sprawność manualną. Oczywiście wszyscy młodsi i starsi muszą pamiętać, że granie powinno stanowić bardzo małą część dziennych zajęć każdego człowieka.
"Matematyczna manufaktura" - wyniki konkursu
- Szczegóły
W listopadzie na stronie naszej szkoły pojawiły się informacje o konkursach matematycznych pod patronatem Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki. Tym samym chcieliśmy zachęcić was do dodatkowej pracy, do zaangażowania i wyjawienia swoich talentów, nie tylko w dziedzinie matematyki. Tam właśnie mieliście taką możliwość. Połączenie matematyki i sztuki, pozwoliło rozwijać waszą aktywność artystyczną oraz rozbudzać inwencję twórczą. Każdy miał szansę zaprezentowania własnych obserwacji i przemyśleń w sposób plastyczny.
„Być jak Ignacy” – kolejny etap za nami!
- Szczegóły
Geografia, to dziedzina, która jak się okazuje, pasjonuje niejednego ucznia w naszej szkole. Szczególne zainteresowania wzbudziła wśród uczniów klasy 8d, którzy to aktywnie uczestniczyli w zajęciach dodatkowych, podczas których zgłębili swoją wiedzę nt. astronomii i Układu Słonecznego. W czasie naszych spotkań poznaliśmy biografię Mikołaja Kopernika – astronoma, który zapisał się na kartach historii w sposób wyjątkowy. Zwróciliśmy uwagę na istotę teorii heliocentrycznej, której jest twórcą, zobrazowaliśmy ruch obrotowy i obiegowy Ziemi.