Logografika projektu Być jak Ignacy

Ostatnie lekcji matematyki w styczniu w klasie 8b upłynęły na kodowaniu, szyfrowaniu i zabawie. W ramach programu „Być jak Ignacy” po raz kolejny zajęliśmy się bezpieczeństwem w sieci. Na lekcji po raz kolejny przypomnieliśmy sobie zasady tworzenia bezpiecznych haseł dostępu, którymi logujemy się do różnych platform. Uczniowi zapoznali się ze stroną internetową, na której każdy z nas może sprawdzić moc swojego hasła, zweryfikować, czy jest ono wystarczająco bezpieczne.

Znaczną część lekcji bawiliśmy się w kodowanie informacji dla kolegów i koleżanek, a następnie sami odszyfrowywaliśmy to, co otrzymaliśmy od innych. Używaliśmy alfabetu Morse’a, szyfrów Polibiusza i Cezara. Zadania musieliśmy wykonywać w wielkim skupieniu i uwadze, bo o pomyłkę bardzo łatwo.

Po raz kolejny wróciliśmy do znanych polskich szyfrantów Mariana Rejewskiego, Jerzego Różyckiego i Henryka Zygalskiego. Przypomnieliśmy ich życiorysy, aby w następnie w teście prawda-fałsz sprawdzić, co z tego zapamiętaliśmy.
To kolejna ciekawa, inna i naprawdę wartościowa lekcja. Każdy z nas na pewno zwróci baczniejszą uwagę na hasła, które tworzymy w życiu codziennym.

Zdęcia