Nasza Szósteczka uzyskała tytuł "Szkoła dobrego wychowania"
Celem projektu było zapoznanie i pogłębienie wiedzy młodzieży na temat standardów dobrego wychowania oraz wskazanie jakie mają one wpływ na codzienne życie i relacje rówieśnicze.
W ramach projektu realizowane były następujące zadania:
- Przeprowadzenie debaty uczniowskiej na temat dobrego wychowania oraz opracowanie Szkolnej Karty Zasad Dobrego Zachowania.
- Zorganizowanie ogólnoszkolnego konkursu wiedzy, wśród uczniów na temat savoir vivre. Uczniowie podczas zajęć z wychowawcą mieli za zadanie rozwiązywać quiz przygotowany przez nauczyciela naszej szkoły na platformie wordwall.net
- Opracowanie krótkich prac pisemnych nt.: „Moje zachowanie świadczy o mnie”.
- Przeprowadzenie międzyklasowych inscenizacji na temat znajomości i stosowania zasad dobrego zachowania na co dzień w stosunku do osób starszych, dorosłych, rówieśników. Uczniowie poszczególnych klas przedstawili filmy - inscenizacje, piosenki itp. dotyczące znajomości i stosowania zasad zachowania - przygotowane wspólnie z wychowawcami. Prezentacje te dotyczyły poprawnego postępowania w różnych miejscach, a także zachowania w stosunku do osób starszych, dorosłych, rówieśników.
Filmy można obejrzeć na naszym szkolnym kanale YouTube. - Wykonanie plakatu, którego tematem przewodnim będzie „Mój wygląd świadczy o mnie”.
- Jestem grzeczny i nie wstydzę się mojego zachowania - pogadanka z uczniami nt. dobrego i złego wpływu środowiska na wychowanie i zachowanie młodego człowieka.
Podsumowaniem licznych pogadanek było przygotowanie przez klasy 0 – IV klasowych prac plastycznych pt.: „Dywan dobrego wychowania”.
Projekt spotkał się z dużym zainteresowaniem i zaangażowaniem młodzieży i wychowawców klas.
Nad realizacją projektu czuwała koordynator projektu p. Anna Lipner oraz opiekun Samorządu Uczniowskiego p. Iga Barańska.