Sylwetka biegacza na tle wzorów matematycznych

17 maja odbył się Maraton Matematyczny Ósmoklasisty. Mimo, że był to dłuuuugi dzień dwudziestu pięciu uczniów i uczennic przed godziną szesnastą pojawiło się w szkole.
Pracowaliśmy od godziny 16:00 do 19:00. W trakcie czterech bloków powtórzyliśmy ważne zagadnienia matematyczne, które mogą pojawić się na egzaminie.

Na początku były sprawy organizacyjne i mini wykład na temat skutecznego uczenia się oraz treningu pamięci. Później, w trzech pierwszych modułach Maratonu omówione zostały zadania różnych typów,

zwróciliśmy uwagę na strategie rozwiązywania zadań zamkniętych i otwartych oraz przeanalizowaliśmy zadania typu „udowodnij, że”. W module czwartym uczestnicy rozwiązali próbny egzamin ósmoklasisty z matematyki, a później omówiliśmy zadania. Każdy otrzymał informację zwrotną, nad czym powinien jeszcze popracować.
Dla takich chwil, gdy uczniowie zmęczeni całym dniem nauki w szkole, przez trzy godziny aktywnie, twórczo i chętnie pracują z matematyką warto być nauczycielem 🙂 Do tego dochodzą jeszcze słowa wdzięczności i zadowolenia.
Dziękujemy za aktywny udział w Maratonie Matematycznym
Nauczycielki matematyki.

Zdjęcia